۱۳۹۱ دی ۱۷, یکشنبه

تنوع گرايي انديشه‌اي و كثرت گرايي ذهني - استادایلیا


تنوع گرايي انديشه‌اي و كثرت گرايي ذهني[1]

اساس اعتقادات اسلامي از تعليمات پيامبر اسلام (ص) و آن هم از تعليمات جبرئيل (ع) به او حاصل شده است. اگر اين را يك مجموعه اعتقادي غيرمركب بدانيم آن وقت معناي اعتقادات متكثر ملموس‌تر مي‌شود.
مكتبها و انديشه‌ها و جريانات مختلف باطني را گذرانده بودم. هر كدام از اين مكتبهاي باطني مانند قاره‌اي از انديشه‌هاي بي شمار است. سالها هم به موازات آنها و با نگاهي به آنها تفكر كرده بودم بنابراين در بينش و نگاه خود، انديشه‌هاي ديگر و ديدگاههاي مختلف را در نظر داشتم.[2] بخشي از ذهنم تبديل به برآيند انديشه‌ها و آموزه‌هاي مكتبهاي باطني ديگر شده بود و الان هم هست. انديشه‌هاي يونان و مصر باستان، اسلام، مسيحيت، يهوديت و اديان ديگر، انديشه‌هاي هندوئيسم، بوديسم، شمنيزم، اسپريتيزم، تائوئيزم و دهها ايسم و آنتي ايسم و متا ايسم ديگر.
بيش از همۀ آنها، در قرآن و كتاب مقدس تفكر كرده بودم و بسيار بيشتر از بقيه تحت تأثير اينها بودم. اگر كل افكارم را به يك قاره بزرگ تشبيه كنم لااقل يكي از كشورها برآيندي از كليه انديشه‌ها و مكتبهاي باطني بود. نزديك به چهار هزار صفحه دربارۀ انواع روش‌ها و ديدگاههاي علوم باطني نوشتم كه همه، حاصل تفكرات و مشاهداتم بود. تحقيق و تفكر در مكتبها و جريانات باطني برمي گشت به دوران قبل از شانزده سالگي و حالا برآيند و نتايج آن انديشه‌ها در من باقي مانده بود. در اين قاره بزرگ انديشه‌ها، در كنار آن كشوري كه برآيند و عصاره انديشه‌هاي مكتبهاي گوناگون باطني بود يك كشور بسيار بزرگ وجود داشت، كشوري كه مانند يك شبه قاره بود. اينها انديشه‌ها و يافته‌ها و مشاهدات خودم بود. نظريات بنيادي و تئوري‌هاي مبنايي كه آنها را يافته و درك كرده بودم... اما بزرگترين كشور انديشه هايم را از قرآن و كتاب مقدس و معلمان بزرگي چون علي (ع) و ائمه هدي داشتم. كلمات و انديشه‌هاي امام علي (ع) و امام صادق (ع) واقعاً حيرت انگيز و به شدت حكيمانه بودند. اينكه مي‌گويم بودند به خاطر اين است كه دارم موضوع را از ديدگاه گذشته و از نگاه كسي كه با اكثر يا شايد همه جريانهاي باطني آشنايي داشت مي‌گويم. نمي‌دانم، آيا موضوع تكثرگرايي كه در لابلاي تهمتهاي كذب و نسبتهاي دروغ مطرح شده بود، همين است. اگر اين است، كه واقعيت دارد و اگر نيست، اين كماكان واقعيت است و واقعيت‌هاي ديگري هم هست. همين موضوع تبديل به زمينۀ عملي تنوع گرايي و پلوراليزم شد. يعني مثلاً مذهب شيعه را تنها راه اصلي نيل به حقيقت نمي‌دانستم بلكه آن را يكي از راهها مي‌دانستم به موازات راههاي ديگر. گمان نمي‌كنم كه ديگر مسلمانان ايماندار يا مسيحيان يا يهوديان يا امتهاي ديگر، كه به هر نحو به خداوند ايمان دارند و موحد محسوب مي‌شوند، گمراه و در مسير نابودي باشند. فكر مي‌كنم و مي‌كردم كه حتي يك انسان ظاهراً غيرمتشرع، اگر ايمان به خدا داشته باشد و موحد باشد، اگر مهربان و بخشنده باشد، اگر انسان باشد، همين مي‌تواند او را به خداوند بازگرداند و نجات دهد. اگر يك مسيحي، يهودي، زرتشتي، هندو، بودايي يا هر دين و فرقه و غيرفرقه ديگري، اگر واقعاً تسليم و خدمتگزار خدا باشد، او هم نجات يافته است. هر كسي كه به خدا عشق بورزد و خدا را و خلق خدا را دوست داشته او امكان رستگاري معنوي خواهد داشت. خود من مسلمان هستم و اسلام را كاملترين دين خدا مي‌دانم اما معتقدم كه امكان نجات و رستگاري براي همه مردم جهان و همه بشر وجود دارد. خداوند براي هر كسي راهي را قرار داده است حتي براي كساني كه ظاهراً غرق در فساد و گمراهي اند.

لینک‌های مرتبط:
جستجوی ایلیا, جستجوی رام الله, سرچ پیمان فتاحی, سرچ واژه ایلیا رام الله, سرچ واژه ضد فرقه رام الله, سرچ واژه پیمان فتاحی, افکار و عقاید ضد فرقه رام الله, اعتقادات ضد فرقه ایلیا رام الله, ایلیا میم رام الله را چگونه بشناسیم, استادایلیا را چگونه بشناسیم و ببینیم, چگونه استاد ایلیا رام الله را ببینم, ساخت واژه های دروغی مانند فرقه رام الشیطان و انتساب این القاب استاد ایلیا میم رام الله برای تخریب ایشان, برچسب و اتهام دروغین فرقه رام الله و جمعیت منحرف به شاگردان استاد ایلیا میم رام الله, موراد و برچسب های دروغین و انحرافی و انحراف کننده فرقه رام الله به پیمان فتاحی استاد ایلیا رام الله و شاگردانش, تعداد دستگیری های استاد ایلیا میم رام الله پیمان فتاحی و شاگردانش و برخوردهای امنیتی با ایشان, برچسب و اتهام انحرافی و منحرف و  دروغ فرقه رام الله به شاگردان ایلیا رام الله, میم رام الله, درباره م رام الله, م رام اله, استاد الیاس, فعالیت خداگرایانه و ترویج تعالیم حق عرفان و معنویت ایلیا م رام الله در تهران و شهرستانها و موج خداگرایی درانسانها, فعالیت و نحوه انتشار تعالیم استاد ایلیا میم رام الله - پیمان فتاحی در اینترنت و فیس بوک و توییتر و سایت ها و وبلاگ های نزدیکان و دوستداران و طرفداران و شاگردان ایشان, برچسب دروغین فرقه انحرافی به استاد پیمان فتاحی ,برچسب دروغین فرقه انحرافی به استاد فتاح ,برچسب دروغین فرقه انحرافی به ایلیام پیمان فتاحی ,برچسب دروغین فرقه انحرافی به ایلیا رام الله ,برچسب دروغین رهبر فرقه ضاله به استاد پیمان فتاحی ,برچسب دروغین رهبر فرقه انحرافی به استاد فتاح ,برچسب دروغین رهبر فرقه به ایلیام پیمان فتاحی ,برچسب دروغین رهبر فرقه به ایلیا رام الله ,برچسب دروغین سرکرده فرقه ضاله به استاد پیمان فتاحی ,برچسب دروغین سرکرده فرقه انحرافی به استاد فتاح ,برچسب دروغین سرکرده فرقه به ایلیام پیمان فتاحی ,برچسب دروغین سرکرده فرقه به ایلیا رام الله ,اتهام دروغین فرقه گرایی , بدعت در دین , انحراف , به استاد پیمان فتاحی ,اتهام دروغین فرقه گرایی , بدعت در دین , انحراف , به ایلیا رام الله ,اتهام دروغین فرقه گرایی , بدعت در دین , انحراف , به استاد فتاح ,اتهام دروغین فرقه گرایی , بدعت در دین , انحراف , به استاد الیاس رام الله ,بانک اطلاع رسانی ضد فرقه ,برچسب و اتهام دروغین عرفان کاذب عرفان نوظهور معنویت انحرافی به استاد پیمان فتاحی ,برچسب و اتهام دروغین عرفان کاذب عرفان نوظهور معنویت انحرافی به ایلیامیم ,برچسب و اتهام دروغین عرفان کاذب عرفان نوظهور معنویت انحرافی به ایلیا رام الله ,برچسب زنی به شاگردان ایلیا رام الله پیمان فتاحی در مورد ترویج فرقه گرایی ,اداره ادیان وزارت اطلاعات به دگر اندیشان می گوید: عرفان های کاذب عرفان های جدید تاریخچه مسلک های عرفانی  جریانهای معنویت گرای نوپدید ,اداره ادیان وزارت اطلاعات به دگر اندیشان می گوید: عرفان های نوظهور فرقه های ضاله عرفان های نوپدید نحله های نوظهور



[1] منبع: فيلم گزارش مستند از زندگي ايليا «ميم»
[2]  پيامبر خدا (ص) : دانش را فرا گيريد ، گرچه در چين باشد ؛ زيرا طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر